Zmiana koloru samochodu może być dokonana na kilka różnych sposobów, w zależności od preferencji, budżetu i trwałości rozwiązania. Oto najpopularniejsze metody:
Zmiana koloru samochodu może być dokonana na kilka różnych sposobów, w zależności od preferencji, budżetu i trwałości rozwiązania. Oto najpopularniejsze metody:
Zmiana koloru auta poprzez lakierowanie
Lakierowanie daje możliwość uzyskania dowolnego koloru i wykończenia (mat, połysk, metalik, perła) i jest stosunkowo trwałe w swoich efektach – nowy kolor utrzymuje się nawet kilkanaście lat, jeśli odpowiednio dbamy oczywiście o samochód. Samo lakierowanie jednak jest procesem dość czasochłonnym – auto w tym czasie pozostaje wyłączone z użytkowania. Nie jest to też tanie. Jednak, mimo że ceny zmiany koloru auta Warszawa tą metodą nie należą do najniższych, to jednak zgodnie z opiniami osób, które zdecydowały się na taki model pracy, warto. Efekty są imponujące. Wiele oczywiście zależy od tego, jakie są umiejętności specjalistów, którzy się tego podejmują, jednak nawet przy najmniejszym zakresie prac, efekt prawie zawsze zaskakuje na plus.
Jak odbywa się lakierowanie?
Na początku, auto jest dokładnie myte. Usuwa się wtedy wszelkie zabrudzenia, tj. tłuszcz, wosk. Następnie, usuwane są części, które nie mają być lakierowane (np. listwy, lusterka, reflektory, klamki, emblematy). Elementy, które pozostają na aucie, ale nie będą malowane (np. szyby, opony), są maskowane specjalnymi taśmami i folią. Następnie rozpoczyna się właściwa praca, czyli usuwanie starej warstwy lakieru. W zależności od jego stanu, oryginalna powłoka może być zeszlifowana lub delikatnie matowiona, aby nowa warstwa dobrze się trzymała. Jeśli karoseria ma rysy, wgniecenia lub inne uszkodzenia, są one naprawiane (np. szpachlowane i szlifowane do gładkiej powierzchni). Na przygotowaną powierzchnię nanosi się warstwę podkładową, która zapewnia lepszą przyczepność lakieru oraz wyrównuje powierzchnię. Następnie, lakiernik nakłada warstwę koloru, zwracając uwagę na równomierne pokrycie powierzchni. Liczba warstw zależy od rodzaju lakieru (zwykle 2–3 warstwy). Po każdej warstwie lakier jest suszony w specjalnej komorze lakierniczej (w odpowiedniej temperaturze, zwykle 50-80°C). Proces ten zapewnia równomierne utwardzenie i trwałość powłoki. Po utwardzeniu lakieru auto jest dokładnie polerowane, aby usunąć ewentualne niedoskonałości (np. drobinki kurzu) i nadać karoserii idealny połysk.
Zmiana koloru auta folią PPF
Tutaj proces polega na nakładaniu specjalnej folii na karoserię samochodu. Folia może być w dowolnym kolorze, wzorze lub wykończeniu (matowa, błyszcząca, karbonowa, chromowana). Zmiana koloru auta folią jest szybsze niż lakierowanie na inny kolor – zazwyczaj trwa to 1-3 dni. Zawsze też istnieje możliwość usunięcia folii, aby powrócić do pierwotnego koloru. Folia dodatkowo chroni oryginalny lakier przed zarysowaniami i uszkodzeniami. Oklejanie auta folią w celu uzyskania zmienionego koloru samochodu jest też zazwyczaj tańsze niż malowanie.
*Sprawdź, jak oklejanie samochodów Warszawa folią bezbarwną może poprawić wygląd pojazdu!
Hydrografika (malowanie wodne)
Tutaj wzory i kolory są nanoszone na powierzchnię auta przy pomocy specjalnej folii wodnej. Taka technika daje możliwość uzyskania bardzo unikalnych wzorów (np. imitacji drewna, karbonu, kamuflażu). W porównaniu do lakieru, charakteryzuje się ona jednak ograniczoną trwałością. Częściej jest też stosowana na mniejsze elementy niż całe auto.
Plasti Dip (farba gumowa w sprayu)
W przypadku malowania auta w ten sposób, karoseria jest pokrywana specjalną warstwą gumy w sprayu, która tworzy elastyczną powłokę. Sporą zaletą tej metody zmiany koloru auta jest łatwość aplikacji – można to zrobić samodzielnie we własnym garażu. Metoda jest też relatywnie tania. Daje możliwość zmiany koloru auta bez usuwania powłoki uszkodzonego już lakieru. Finalnie może to być wada, a nie zaleta tej metody pracy, jednak wiele zależy od stanu początkowego lakieru, który chcemy przemalowywać. Zmiana koloru auta gumą w sprayu jest określane jako mniej trwałe niż lakierowanie lub wrapowanie (częściej stosowane do mniejszych zmian, np. felg). Wiele osób narzeka również na mniejszą estetykę malowania gumą w sprayu w porównaniu do profesjonalnego lakierowania lub folii.