Koła dwumasowe to elementy, które pełnią bardzo istotną funkcję w pojazdach mechanicznych. Biorą one bowiem aktywny udział w przekazywaniu momentu obrotowego pomiędzy jednostką napędową auta a skrzynią biegów. Dodatkowo przyczyniają się do minimalizacji drgań auta powodowanych przez uruchomiony silnik. Dwu masę, która uległa wyeksploatowaniu, zazwyczaj poddaje się regeneracji. Sprawdź koniecznie, jak przebiega ten proces.
Co warto wiedzieć o regeneracji koła dwumasowego?
Jeszcze do niedawna wśród kierowców – zarówno tych młodych, jak i bardziej doświadczonych – panowało powszechnie przekonanie, że zużyte koła dwumasowe nadają się jedynie do wymiany na nowe modele. Nie jest to jednak prawda. Doskonałą alternatywę dla wspomnianego rozwiązania stanowi bowiem profesjonalna regeneracja, której przeprowadzaniem zajmują się specjaliści z takich przedsiębiorstw, jak serwis samochodowy REGRO. Dzięki niej można przywrócić niedziałającemu elementowi pełną sprawność. Proces regeneracji dwu masy zaczyna się od wstępnej oceny wizualnej stanu technicznego koła. W dalszej kolejności wykonuje się szczegółowe badania luzu osiowego i krawędziowego koła, porównując uzyskane wyniki do analogicznych wartości zawartych w ustawieniach fabrycznych. Niekiedy pojawia się także konieczność otworzenia koła. Po stwierdzeniu, które ze znajdujących się w jego wnętrzu elementów wymagają wymiany, mechanik przystępuje do demontażu uszkodzonych komponentów i założenia nowych. Wszystkie powierzchnie cierne podlegają wtedy toczeniu oraz szlifowaniu. Później koło napełnia się specjalistycznym smarem. Sprawność działania, zregenerowanej dwu masy sprawdza się za pomocą wyważarek.
Kiedy opłaca się poddać koło dwumasowe regeneracji?
Jedną z najważniejszych zalet regeneracji kół dwumasowych jest relatywnie niska cena całego przedsięwzięcia. Koszty realizacji takiej usługi zazwyczaj oscylują na poziomie kilkuset zł. Rzetelnie wykonana regeneracja kół dwumasowych nie powinna zatem zbytnio nadwerężyć domowego budżetu kierowcy. Czynnościom regeneracyjnym najlepiej jest poddawać wysokiej jakości dwu masę. W trakcie całego procesu dochodzi bowiem do nieznacznego zmniejszenia grubości koła. W przypadku zaawansowanych technologicznie modeli taka zmiana w żaden sposób nie wpływa na komfort jazdy autem.